Whitepaper: content marketing voor meer leads

Als online marketeer onderhoud ik veel verschillende websites en hun content marketing. De één wat mooier, de ander wat uitgebreider. Content marketing is bij het ontwikkelen vaak een ondergeschoven kindje. Onterecht. Vraag jezelf maar eens af: wat heb ik aan een perfect ontworpen website als niemand hem ziet? Ook als hij wel goed bezocht wordt kan je je afvragen: wat heb ik aan al die bezoekers als net zo snel weer vertrekken? Met deze tips verzilver je jouw kennis in krachtige leads.

[av_button label=’Whitepaper contentmarketing’ link=’manually,http://www.foliero.nl/wp-content/uploads/2016/04/whitepaper-contentmarketing.pdf’ link_target=” size=’medium’ position=’left’ icon_select=’yes’ icon=’ue8b0′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]

Content marketing: wanneer zet je wat in?

Blogging

Traffic website verhogenContent marketing: blogging

Doordat blogs na verloop van tijd een vast lezerspubliek weten te binden zorgt het voor een vast aantal terugkerende bezoekers voor je website. Door op een vast moment je blogbericht te publiceren zullen je vaste lezers op dat moment inloggen omdat ze je bericht niet willen missen. Plan dit dus in je content marketing. Je bezoekaantallen worden dus verhoogd. En: meer bezoekers is meer kans op conversie op je website.

Imago building

Laat je kernwaarden terugkomen in je blogberichten. Is je één van je kernwaarden openheid, schrijf dan vooral wat er achter de schermen gebeurt. Met de manier van schrijven van blogs kan je benadrukken waar je voor staat en wat je belangrijk vindt als persoon en als onderdeel van een organisatie.

Personificatie merk

Een persoon met een eigen karakter en beweegredenen spreekt meer aan dan een abstracte merknaam met een logo, huisstijl en website. Maak van je merk een persoon en laat het leven.

Nieuwsberichten

Klantenbinding

In content marketing met een nieuwsbrief en nieuwsberichten richt je je op bestaande klanten. Met het regelmatig uitgeven van nieuwsberichten en nieuwsbrieven blijf je top of mind bij de bestaande lezers die in je adressenbestand zitten.

Websitebezoek verhogen

Door in nieuwsberichten te verwijzen naar andere pagina’s op je website vergroot je de bezoekaantallen van die pagina’s.

Ook als je wil dat bepaalde pagina’s te weinig bekeken worden, kan je met je nieuwsbericht ervoor zorgen dat ook deze pagina’s bekeken worden. Ga ondertussen wel na waarom die pagina slecht bezocht wordt.

PR

Naast al het bovenstaande zet je nieuwsberichten in voor PR. Heb je een nieuw product of dienst? Nieuwsbericht! Bestaat je bedrijf 15 jaar? Nieuwsbericht! Zie het als een persbericht, daarvan wil je ook dat het overgenomen wordt door diverse media. Laat je bericht zoveel mogelijk delen via social media. Bijvoorbeeld door middel van felicitaties op LinkedIn, likes op Facebook en retweets op Twitter.

Event promotion

Wanneer je druk bezig bent met het organiseren van een event, vergeet dan niet publiciteit in te plannen. Geef je nieuwsbrieflezers bijvoorbeeld de primeur van de onderwerp. Creëer wat exclusiviteit in je nieuwsberichten. Een kortingsactie bijvoorbeeld die alleen geldt voor lezers van je nieuwsbrief. Of benadruk schaarste door aan te geven dat er nog maar een paar plekken beschikbaar zijn. Maak je publiek alvast warm voor het event door aan te geven dat je al druk bezig bent met de voorbereidingen. Geef ze alvast een scoop door aan te geven waar de sprekers het over gaan hebben.

content marketing: niuewberichtenWhitepapers

Leadgeneratie

Een whitepaper wordt vaak ingezet om leads te generen in ruil voor kennis. Je biedt je kennis gratis aan, de lezer hoeft alleen te betalen met zijn NAW-gegevens. Jij kan zo je adressenbestand uitbreiden. Neem een week na het downloaden contact op met de lezer. Vraag wat hij ervan vond en geef hem tips over hoe hij hiermee verder kan. Wellicht dat jij daar een rol in kan spelen…

Succesverhalen delen

Laat zien waar je goed in bent. Laat je successen zien. Beschrijf daarom het profiel van de organisatie. Potentiele klanten zijn vaak op zoek naar organisaties als die van hen zodat ze zich een beeld kunnen vormen van hoe het bij hun organisatie zou moeten. Laat zien wat jouw product of dienst opgelost heeft bij een bestaande klant. Haal daar wat tips uit voor lezers. Wat kunnen zuj na het lezen van jouw whitepaper direct oppakken?

Marktonderzoek

Om een volledig beeld te krijgen van welke onderwerpen er in de markt spelen kan je het beste meerdere whitepapers over meerdere onderwerpen plaatsen. Daarna is het een kwestie van meten. Welke whitepaper heeft de meeste downloads?

[av_button label=’Whitepaper contentmarketing’ link=’manually,http://www.foliero.nl/wp-content/uploads/2016/04/whitepaper-contentmarketing.pdf’ link_target=” size=’medium’ position=’left’ icon_select=’yes’ icon=’ue8b0′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *