LinkedIn tijdlijn efficiënt gebruiken

Een LinkedIn-tijdlijn, je kan er uren doorheen scrollen. Maar hoe kan je er je voordeel mee doen? Met deze tips maak je van jouw tijdlijn een PR machine

Interessant!

Zie je een foto van een klant/prospect waarin hij vol trots zijn award in de lucht houdt, klik op interessant. Ga daarna een stapje verder en feliciteer hem met deze bijzondere prestatie. Het kost je weinig energie en je blijft meteen positief in beeld.

Delen = lief!

Wanneer je prospect aangeeft een vacature te hebben, deel deze met je netwerk. Zeker wanneer jouw netwerk mensen bevat die in die vacature passen heeft dit een positief effect op jouw imago. Immers op social media geldt: delen = lief!

Dat is iets voor mij!

Helemaal mooi is het als tussen alle content de opdrachten gewoon voor het oprapen liggen. Let vooral op bij teksten die beginnen met: ik ben op zoek naar iemand die…. Laat jij nu net de aangewezen persoon zijn voor die opdracht! Laat een reactie achter waarin je jezelf pitcht en hark die opdracht binnen.

Prikkel je ambassadeurs om jouw naam te laten vallen bij opdrachten die zij in hun tijdlijn tegenkomen. Als ze dat doen, bedank je ze natuurlijk uitvoerig.

Dit alles kost per dag zo’n 10 minuten van je tijd, maar levert je een hoop goodwill op. Zo simpel kan het zijn.

Meer praktische tips over hoe je meer uit LinkedIn en andere social media kan halen? Ik help je graag op weg.

E: anneke@foliero.nl | Twitter: @folieronl | W: www.foliero.nl | Tel: 0165-513737

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *