Oplossen problemen met synchronisatie in SharePoint/OneDrive

Deze blog is van toepassing op problemen met het synchroniseren van SharePoint mappen. In veel gevallen zijn de problemen op te lossen door de cache (tijdelijke opslagplaats) voor de synchronisatie te legen en de synchronisatie opnieuw te starten.

De beschrijving hieronder is gemaakt voor gebruik van Office 2013 in combinatie met SharePoint Online/OneDrive

Ga als volgt te werk:

  • Open taakbeheer door met de rechtermuisknop op de taakbalk te klikken en taakbeheer te selecteren.
  • Beëindig “groove.exe”. Bij Windows 8.0 en 8.1 moet je wellicht eerst op “Meer details” klikken en vervolgens naar het tabblad “Details” gaan.
  • Beëindig “msosync.exe”
  • Beëindig alle Office applicaties (zoals Word, Excel, Outlook, et cetera)
  • Open verkenner en navigeer naar de map gebruikers\[uw gebruikersname]\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw
    (of in het engels: Users\[your user name]\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw)
  • Verwijder alles in de map \Spw
  • Navigeer naar de map gebruikers\[uw gebruikersname]\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\OfficeFileCache
  • Verwijder alles in de map \OfficeFileCache
  • Open Windows search en zoek naar “regedit”
  • Open regedit
  • Navigeer naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Common\Internet
  • Verwijder de sleutel genaamd “ServerCashe”.  Deze sleutel zal opnieuw gegenereerd worden nadat synchronisatie weer actief is gemaakt.
  • Als de cache succesvol geleegd is, kan OneDrive for Business gestart worden. Het kan even duren voor dat alle te synchroniseren bestanden geïndexeerd zijn en gereed voor synchronisatie.

Succes

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *